Moda ürün çekimleri belki de ürün fotoğrafçılığı dalları arasında en keyiflisi. Stüdyonun rahatlığı, ünlü modellerle çalışma imkanı, markalarla işbirliği kurma şansı ve fotoğrafçının adını duyurma olanağı moda fotoğrafçılığının profesyoneller arasında tercih edilmesine neden oluyor. Moda fotoğrafçıları ise ürün çekimlerinde özel teknikler kullanarak bu dala özgü fotoğraflar ortaya çıkarıyorlar.
Moda fotoğrafçılığı için modelle iletişim çok önemlidir. İletişim gücü kuvvetli olmayan fotoğrafçılar modeli nasıl yönlendireceklerini bilmezler ve çektikleri fotoğraflar standartların üzerine çıkmaz. İyi bir ürün fotoğrafçısı modele aklındaki fikirleri anlatır ve onu çekmek istediği şekilde yönlendirir. Modelin kendini rahat hissetmesini sağlar.
Moda ürün fotoğrafları çekilirken önemli olan model değil üründür. Fotoğrafçı arka planı ürünü öne çıkaracak şekilde hazırlar. Ayrıca modelin makyajı ve saçı ilgiyi üzerinde toplamayacak kadar sade olur.
Moda fotoğrafçılığı stüdyoda yapılır desek yanlış olmaz herhalde. Kıyafetlerin, çantaların, ayakkabıların ve diğer ürünlerin rahatlıkla fotoğraflarının çekileceği yer stüdyodur. Stüdyolar moda fotoğrafçılarına kolaylık da sağlar. Hava şartlarından etkilenilmemesi, ideal ışık ortamının düzenlenmesi, arka planların ve ekipmanların çeşitliliği açısından stüdyolar avantajlıdır.
Client: Nice Agency LTD
Task: Retro Photoshoot
Creative direction: R. Greenfield
Photographer: A. Firebird